AVG Monitoring

Controle & Verbeteren

AVG monitoring

Met name is deze dienst interessant als u al een eerste Privacy slag in uw organisatie heeft gemaakt. Er zijn medewerkers die privacy rollen in uw organisatie al invullen. Met name kunnen wij deze ondersteunen.
Als uw organisatie eenmaal voldoet aan de eisen van de AVG, bent u er nog niet. Immers, uw organisatie verandert:
U neemt een concurrent over, u breidt uw producten en diensten uit, u wisselt van leverancier of er komen nieuwe leveranciers bij, u gaat andere applicaties gebruiken of u migreert uw IT-infrastructuur naar de Cloud, etc.
Bij alle veranderingen, waarbij persoonsgegevens betrokken zijn, dient u te controleren of die veranderingen impact hebben op een correcte verwerking en afdoende beveiliging.
Regelmatig controleren en verbeteren is en blijft hierdoor zeer nuttig.

Afbeelding17
  • Analyse en focus op bedrijfssituatie en veranderingen
  • Inzicht per hoofddoel en gepaste prioriteiten.
  • Inzicht in aantoonbare AVG Compliance bewijzen
  • Inzet van een gecertificeerde AVG Privacy Consultant
  • In samenwerking met uw afdelingen /werknemers
  • Gericht op draagvlak en bewustwording in organisatie
  • Inrichting van Plan-Do-Check-Act aanpak (TPF)
  • Zelfstandige uitvoering en pragmatisch toe te passen
  • Uw organisatie krijgt toegang tot de laatste informatie met betrekking tot de AVG en de dagelijkse praktijk van implementatie.
  • Analyse, aanpassingen invoeren, testen gebruik en overdracht aan medewerkers

We monitoren o.a. de lopende processen en de handhaving ervan, alsmede de wettelijk vereiste aantoonbare bewijzen.

  • Verbetering van overleg en de bestuursstructuren
  • Opzetten, verbeteren van het verwerkingsregister
  • Training en bewustwording bij medewerkers
  • Opzetten, verbeteren van intern Privacy beleid
  • Reductie van risico’s informatie beveiliging
  • Invoeren van Privacy by Design & Default
  • Invoeren DPIA’s risico’s & veiligheid
  • Opstellen, advisering verwerkerscontracten
  • Privacy verklaringen en toestemmingen
  • Integrale aanpak van verzoeken en klachten
  • Opzetten, verbeteren van Datalekregister / AP Proces
Strippenkaart ( Urenpakket )
( Op aanvraag )
Vanaf 8 uur per maand